Alltid snabba leveranser

Frakt alltid endast 69 kr

Frakt & leverans

Uride.se levererar till alla adresser i Sverige. Vi har ett flertal olika fraktsätt och speditörer att välja mellan.

Fraktpriser (69 kr) anges på varje produktsida och tillgängliga fraktsätt för just din order ser du enkelt i kassan.

Fraktpriser

Vi vill göra ditt cykelliv så enkelt som möjligt. Därför har vi bara 1 fraktklass. Du ser enkelt på varje produktsida vad den totala fraktkostnaden blir och i kassan ser du vilka leveransval & fraktpris som gäller för din order.

  • Alla paket – 69 kronor

För att hålla det enkelt har vi ett fraktpris. Alla ordrar, oavsett storlek och innehåll, kostar alltså 69 kr. Vårt mål är på sikt att sänka denna kostnad men i dagsläget är vi för små för att kunna erbjuda lägre fraktpris. Ju mer man skickar desto bättre priser får man från transportbolagen.

Leverans

Leveranstider

Leveranstiden är generellt 2-3 arbetsdagar på varor i lager. Eftersom vi har alla varor vi säljer på eget lager kan vi hålla nere leveranstiden.

Skulle det mot förmodan bli aktuellt att beställa hem någon vara blir leveranstiden upp till 10 dagar. 

Leveransbesked & avisering

Orderbekräftelse på ditt köp skickas till din uppgivna mejl direkt efter att ordern är lagd.

När din vara är bokad för upphämtning på lagret skickar vi ett leveransbesked till dig. Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt avsändningsdatum. Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och du får då närmare information om leveransdag och tid.

Leveranssätt

Postnords varubrev

Har du valt leverans med Postnord och varan är så liten att den kan skickas som brev kommer den hem till din brevlåda.

Ibland kan brevet eller paketet ändå hamna på ett utlämningsställe i de fall brevbäraren bedömde att det inte gick ner i din brevlåda. I så fall får du ett SMS om detta.

Leverans till utlämningsställe

Har du valt leverans till ett utlämningsställe skickar vi paketet till ditt valda ombud i närheten av din leveransadress.

Leveransen sker till DHL’s eller Postens utlämningsställen beroende på vad du har valt. Du får ett SMS eller en brevavisering när varan är framme och går att hämta ut hos ditt ombud. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig.

Normalt måste dock varan hämtas inom 14 dagar. Du får mer information i samband med leveransen till utlämningsstället. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det sker en legitimationskontroll vid uthämtning av varan.

Hemleverans

I nuläget erbjuder vi inte hemleverans. Skulle många dock efterfråga detta så ska vi se till attkomma igång med detta snarast möjligt.

Leverans till paketbox

Just nu samarbetar vi inte med något paketbox företag. Men om det finns en efterfrågan och vi kan komma överens med någon speditör är vi öppna för att implementera detta snarast möjligt.

Ändring av leveransadress

När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att du innan order genomförs och godkänns kontrollerar att leveransadressen är helt korrekt.

Leveransförseningar

Vi är väldigt angelägna om att du skall få ditt paket så snart det bara går – vi vet hur det är när man ska iväg med cykeln och väntar på någon del.

Men ibland blir det ändå inte som vi tänkt oss. Antingen pga mänskliga fel eller annat som uppstått.

Vid eventuella leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa. Skulle en betydande leveransförsening mot förmodan uppstå har du självklart rätt att utan kostnad häva köpet.

Transportrisk

Vi står givetvis för alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig.

De flesta försändelser kommer såklart fram i toppenskick. Men om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget ber vi dig att genast och på plats anmäla detta till fraktbolaget. Notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på produkten eller försändelsen.

Transportskadan ska anmälas till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Vi hade gärna erbjudit längre tid – men det är speditörerna som styr över detta tidsfönster. Det är därför viktigt att du packar upp och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Om skada har uppstått skall du inte använda produkten utan så fort du kan kontakta vår kundtjänst.

Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan kan besiktigas vid när vi hjälper dig med ditt ärende. Självklart ser vi också till att du får en ny oskadad produkt.

Spårning av paket (track and trace)

Vid leverans får du e-post med spårningsinformation kring din försändelse. Om du inte mottagit ett sådant, vänligen dubbelkolla så att det inte hamnat i din skräpkorg.

Tips!
Genom att skaffa apparna Mina Paket (Google Play / App Store) – från Unifaun och Postnord App så kan du enkelt spåra dina paket.

Riktigt snabba leveranser

Med allt i eget lager kan vi skicka dig din order direkt.

Frakt endast 69 kr

Alltid endast 69 kr i fraktkostnad. Oavsett paketstorlek.

Välkända varumärken

Bara cykeltillbehör från världens bästa varumärken.

Betala med Klarna

Trygga, enkla och säkra betalningar med Klarna.