Alltid snabba leveranser

Frakt alltid endast 69 kr

Vanliga frågor

Se & hitta svar på några av de vanligaste frågorna

Vanliga frakt- och leveransfrågor besvarade

Frakt och leverans

Vi strävar alltid efter snabba leveranser. Alla beställningar som läggs skickar vi samma dag eller senast dagen efter.

Det innebär en leveranstid om 2-3 arbetsdagar inom Sverige. Bor man norr om Sundsvall kan man behöva räkna med lite längre.

Vi vill göra ditt cykelliv enkelt. Därför har vi bara 1 fraktklass.

Alla paket kostar endast: 69:-

Har du beställt leverans till ett paketombud med Postnord ligger paketet kvar i 7 dagar och med DHL i 14 dagar.

Självklart kan du det!

När vi har skickat din order kommer du att få ett mejl med leveransavisering.

I det mejlet finns en länk till Postnord eller DHL där du kan följa ditt paket och se senaste status.

Ja.

Små och lätta paket levereras med Posten och som varubrev. Detta fraktsätt innebär att paketet hamnar i din brevlåda så länge det få plats där. Får paketet inte plats i din brevlåda kommer det att skickas till ditt närmaste Postnord-ombud. Du kan också välja ”avlämning vid dörren”. Detta alternativ innebär att brevbäraren ställer paketet utanför dörren i de fall där paketet inte får plats i brevlådan.

Idag samarbetar vid med DHL och Postnord.

Beroende på din orders storlek kan du ibland inte välja fraktalternativ.

Om det du beställde levereras till ombud och du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar för DHL och 7 dagar för Postnord kommer det skickas tillbaka till oss.

Då kommer vi att debitera dig för kostnaderna; såväl frakten till ombudet, returfrakt (89 kronor) samt en hanteringskostnad på 120 kronor – alla siffror inklusive moms.

Det är alltså mycket billigare för dig att du hämtar ut paketet och använder returfraktsedeln som finns med i försändelsen. Då kommer du bara att bli debiterad 89 kronor för returfrakten.

Tyvärr inte.

Vi har ännu inte något sådant alternativ. Men hör gärna av dig och efterfråga det. På så vis vet vi att det är något vi måste lösa.

Om ditt paket skulle vara skadat på något vis när du mottar det är det viktigt att du fotograferar paketet och anmäler transportskadan till oss. Chauffören eller ombudet måste anmärka på sin och på din kopia av fraktsedeln att ditt paket var skadat vid leveransen. Därefter kan du skriva under mottagandet. 

Reklamation av transportskada skall göras så snart som möjligt men senast inom två månader från leveranstillfället. Du anmäler transportskador till vår kundtjänst genom att mejla oss på info@uride.se

Ja det går.

I så fall måste den som hämtar paketet i ditt ställe ha med sig både sin egen och din legitimation samt koden som du har fått per SMS för att kunna hämta ut paketet.

Det gör vi.

Alla skador på dina produkter eller borttappat gods innan du mottagit ditt paket tar vi ansvar för. Det är därför viktigt att du kontrollerar emballaget när du tar emot ditt paket. Om ditt paket skulle vara skadat på något vis när du mottar det är det viktigt att du fotograferar paketet och anmäler transportskadan till oss. Chauffören eller ombudet måste anmärka på sin och på din kopia av fraktsedeln att ditt paket var skadat vid leveransen. Först därefter kan du skriva under mottagandet.

Reklamation av transportskada skall göras så snart som möjligt men senast inom två månader från leveranstillfället. Du anmäler transportskador till vår kundtjänst genom att mejla till info@uride.se

Det går bra att hämta ut paketet med endast ditt kollinummer. Kollinumret hittar du i det mejl vi skickade ut i samband med att din order skickades.

Tycker du att det tagit lång tid så kontakta oss gärna så hjälper vi till att ta reda på vad som kan ha hänt med ditt paket.

Kollinumret finns i det mejl du fick i samband med att din beställning skickades.

Hos du fått ett leveransmejl från oss kan du hitta din order genom att söka via kollinumret hos antingen DHL eller PostNord.

Har du ännu inte fått något leveransmejl behandlar vi fortfarande din order. Hör av dig om du tycker det tagit för lång tid.

Vanliga frågor om hur du betalar besvarade

Betalning

Om du valt att betala din order via en faktura som håller på att förfalla och du returnerat delar eller hela din order. Då rekommenderar vi dig att antingen betala fakturan i sin helhet alternativt kontakta Klarnas kundservice och begära uppskov med fakturan. 

Om du istället betalar fakturan kommer Klarna att kontakta dig för återbetalning så snart returen är godkänd.

Klarnas App Smooth är ett fantastiskt sätt att hantera betalningar, fakturor, påminnelser och returer. Vi rekommenderar starkt att du laddar ner den.

Du får en faktura skickad till dig på den e-post du angav när du gjorde köpet hos oss.

Om du laddar ner Klarnas app och loggar in med mobilt bank ID kan du få mer information om din faktura.

Fakturabetalning kostar inget extra. När du väljer fakturabetalning får du omedelbart veta om Klarna kan godkänna att du betalar med faktura. Klarna kan komma att göra en kreditkontroll. Om kreditkontrollen finner dig ej godkänd är du välkommen att betala med andra betalningsmetoder.

När du som kund går till kassan för att betala genom Klarna görs en bedömning för att de skall kunna veta vilka av deras olika betalningsalternativ som vi kan erbjuda dig.

Denna bedömning är individuell och baseras på flera olika faktorer; exempelvis tidigare betalningshistorik, hur mycket du vill handla för och extern information.

Om ditt köp inte går igenom via ett visst betalsätt innebär det att Klarna inte kan erbjuda dig den kredit du ansöker om för det specifika köpet.

Har du ytterligare frågor kring varför du inte kunnat genomföra ett visst köp är du alltid välkommen att kontakta Klarna.

Köp det du gillar idag och njut av det direkt. Eller, prova och fundera i några dagar innan du betalar. Helt avgiftsfritt.

I kassan: Välj att betala inom 30 dagar, i slutet av månaden eller om ett par månader. Oavsett vilket alternativ du väljer så ingår alltid Klarnas köparskydd.

Din betalningsperiod börjar när vi skickar din beställning. Det innebär att du kan ta dig tid att prova din vara i lugn och ro innan du helt bestämmer dig.

Fakturan skickas samtidigt som din order och du betalar enkelt online eller i Klarnas app. Där kan du även snooza din betalning vilket betyder att den flyttas framåt i tiden.

  • Betala räntefritt upp till 3 månader efter köpet.
  • Returnera varor direkt i Klarnas app och betala bara för det du behåller.

Betala Direkt är ett av Klarnas betalsätt. Det kallas även ”betala här och nu” och är ett snabbt, säkert och enkelt sätt att få full kontroll över dina köp.

Med ”Betala direkt” genomför du din betalning på en gång men behåller alla de fördelar du får när du handlar genom Klarna.

Betalningen kan ske på tre sätt: med ditt kort, via direktbanköverföring eller genom ett kopplat bankkonto.

Väljer du att betala med ett kopplat bankkonto kommer pengarna att dras 1-2 bankdagar efter att vi skickat din beställning.

Om Klarna mot förmodan inte kan dra pengarna så skickar de istället en faktura till den mejladress som du använde när du genomförde köpet.

I kassan: Betala med ett klick. Du behöver inga kortnummer eller krångliga lösenord att hålla reda på. Du blir klar med din betalning direkt och får dessutom Klarnas köparskydd. Du får omedelbart en pushnotis i Klarna-appen där du även kan hantera dina köp.

Innan en återbetalning kan ske måste vi först motta och godkänna din retur.

Därför tar det några dagar för frakten från dig till oss att bli genomförd. Därefter är tiden för en återbetalning beroende av vilken betalningsmetod som använts samt om du har ett bankkonto kopplat till Klarna.

Om du har blivit ombedd att fylla i Klarnas återbetalningsformulär kan du räkna med att ha pengarna på kontot inom 12 dagar, men vanligtvis mycket snabbare än så.

Om du däremot valt kortbetalning, direktbetalning eller har ett bankkonto kopplat sker återbetalning vanligtvis inom 3-5 bankdagar efter det att vi har godkänt returen hos Klarna.

I korthet: när du handlar online är orderbekräftelsen ditt kvitto.

När du handlar online kan du i princip aldrig få ett kvitto av butiken, eftersom butiken (med några få undantag) inte hanterar själva betalningen.

Istället får man en bekräftelse på köpet. I de fall ett ”kvitto” behövs – exempelvis vid försäkringsärenden – så är en orderbekräftelse precis lika giltig.

Vi på uride.se skickar ut orderbekräftelsen direkt efter att du lagt din order.

Se exempelvis här https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/kvitto/ – särskilt det sista stycket ”Köp på distans”.

Om du ändå vill ha just ett kvitto så är det tyvärr så att du måste gå via Klarna, eftersom det helt enkelt är de som mottagit din betalning.

Klarna har tillgång till en stor datamängd om konsumenters köpbeteende och betalningsförmåga. Deras affärsidé är att i så många fall det är möjligt acceptera fakturabetalning eller delbetalning när du så önskar.

Ibland händer det att Klarna nekar dig att betala med faktura. Det kan ske om du kanske missat att betala en faktura till en annan handlare upprepade tillfällen.

För mer information rekommenderar vi dig att kontakta Klarnas support. Du når Klarna antingen via chat på www.klarna.se eller per telefon på 08 120 120. 10

Klarna behöver bankkontouppgifterna i de fall att du har satt igång ett returärende. Detta för att de skall kunna betala tillbaka pengarna till ditt bankkonto.

Klarna garanterar att uppgifterna endast kommer användas för att genomföra din återbetalning och att uppgifterna inte lagras där. 

Klarna har ett betalsätt som heter Klarna konto. Du betalar normalt 1/24 del av din order, men minst 50 kronor i månaden.

Du får betala en aviavgift på 29 kronor i månaden.

Du kan när du vill välja att betala av resterande del av skulden.

Om du har fått en påminnelse beror det på att din betalning inkommit för sent.

Kontrollera då vilket datum du betalade och dubbelkolla att du betalade till rätt konto- och OCR-nummer.

Om betalningen gjordes efter förfallodatum behöver du betala påminnelseavgiften plus eventuell dröjsmålsränta.

Känner du dig minsta osäker är du välkommen att kontakta Klarna.

I de fall du har skickat tillbaka din vara till oss är det viktigt att du rapporterar detta till Klarna. De kommer då att pausas din betalning under tiden du väntar på att ditt returärende skall anlända till och behandlas av oss.  På så sätt behöver du inte oroa dig att fakturan ska förfalla.

Läs mer om returer här.

Tips: Aktivera notiser i Klarna appen under inställningar. Då får du en notifikation 2 dagar innan förfallodatumet att det är dags att betala fakturan. Smidigt va!

Det smidiga med delbetalningskonto är att du själv kan bestämma hur mycket du vill betala varje månad. Du kan även när som helst välja att betala in hela skulden för att avsluta delbetalningen.

Alla köp du väljer att delbetala med extra lång betaltid (såsom ”Köp nu, betala i augusti”) samlas dessutom där.

Kontofakturan skickas den 10:e varje månad via mejl eller post, beroende på hur du önskar, och syns även när du loggar in här eller i Klarnas app.

Om du vill avsluta delbetalningen kan du betala in summan som står vid “Skuld vid förfallodatum” på fakturan eller kontakta Klarna, så hjälper de dig.

Klarnas villkor hittar du här.

Om ditt BankID inte fungerar rekommenderar vi att du går in här för att se om ditt BankID fungerar och fortfarande är giltigt.

Skulle det trots att ditt BankID fortfarande fungerar och är giltigt fortfarande inte gå att använda BankID mot Klarnas tjänster – då ber vi dig att betala med kort eller höra av dig till Klarna så att de kan undersöka det.

Har du fått en påminnelse har sannolikt betalningen inte kommit fram eller kommit fram för sent.

Dubbelkolla när du betalade och att du angett korrekt OCR nummer. Om din betalning skedde efter förfallodatumet måste du betala påminnelseavgift och dröjsmålsränta. 

Har du synpunkter måste du kontakta Klarnas support. De är väldigt hjälpsamma.

Du når Klarna antingen via chat på www.klarna.se eller per telefon på 08 – 120 120 10.

Skicka tillbaka din retur så fort som möjligt. Det är första steget mot en snabb återbetalning.

Om du har ett kopplat bankkonto sker återbetalning vanligtvis snabbare än om du inte har ett bankkonto kopplat till Klarna.

För att koppla ett bankkonto kan du logga in här eller i Klarnas app och gå in på din profil. Under “Inställningar” hittar du “Betalsätt” där du kan lägga till ditt nuvarande bankkonto.

Du är också välkommen att höra av dig till Klarnas kundservice, så hjälper de dig!

Du behöver såklart inte betala fakturan innan du har fått det du beställt.

Om du har frågor om leveransen bör du kontakta oss så att vi kan kontrollera att din order gått iväg ordentligt.

Uppdatera Klarna under tiden om situationen genom att logga in här eller i deras app.

I appen väljer du fakturan och klickar på ”Problem? Vi hjälper dig!” så kommer Klarna att kunna pausa fakturan. 

Alla Klarnas villkor för de olika betalsätten hittar du här.

Vi samarbetar med Klarna som tar hand om precis ALLT som har med betalningar att göra hos oss.

De har en väldigt bra sajt för support, du hittar där t ex över hundra frågor och svar.

Titta in hos Klarna här.

Skulle du inte hitta svaret på exakt din fråga är du välkommen att mejla oss på info@uride.se.

Vanliga frågor om hur returer och byten går till

Retur och byten

Det är enkelt att göra en retur hos uride.

Enligt distanshandelslagen har du alltid 14 dagars öppet köp – men vi vill att du skall vara nöjd så du får hela 30 dagar på dig! Under den tiden kan du returnera varan. Du får ångra dig och göra retur oavsett anledning. Villkoret är såklart att du inte använt varan och att produktens emballage/etiketter finns kvar.

För att göra en retur skickar du helt enkelt tillbaka paketet till oss – vi skickar med returfraktsedel i varje paket. Om du använder den medskickade returfraktsedeln för din retur kommer du att bli debiterad 89 kr för returfrakten via Klarna.

OBS: det är jätteviktigt att du packar de produkter som du skall returnera i samma paket eller samma storlek på paket som du fick från oss. På så sätt blir inte returen dyrare. Spara kvittot du får när du lämnat in paketet till ombudet. Gör det tills vi hanterat din retur.

Det är också viktigt att returen av produkten kommer tillbaka till oss i säljbart skick; det innebär att din retur och produkt skall vara förpackad i originalförpackningen och den skall inte ha använts. Ingen form av tejpning på originalförpackningen kan accepteras – därför måste du använda ett robust ytteremballage. Alla etiketter skall sitta kvar på varorna och eventuella manualer skall bifogas.

Hör av dig om något skulle gå snett eller verka oklart! Det gör du lättast på info@uride.se

Behöver du byta storlek hanteras detta som en vanlig retur och du lägger sedan en ny order.

Så gör först en retur som vanligt och beställ sedan produkten i en annan storlek.

Skulle det finnas få kvar i din storlek kan du höra av dig så ska vi försöka hjälpa dig.

Använder du returfraktsedeln vi skickade med i paketet kostar returfrakten 89 kronor.

Detta dras från din återbetalning från Klarna.

Det går självklart bra.

Det går till så att du returnerar den vara du köpt och vi ger dig pengarna tillbaka.

Sedan lägger du bara en ny beställning på uride.se. Vi skickar alltid med en returfraktsedel i paketet (kostnaden för returfrakten är 89:-).

Det är viktigt att att produkten skickas tillbaka till oss i säljbart skick; det innebär att den skall vara förpackad i originalförpackningen och den skall inte ha använts. Ingen form av tejpning på originalförpackningen kan accepteras – därför måste du använda ett robust ytteremballage. Alla etiketter skall sitta kvar på varorna och eventuella manualer skall bifogas.

Nej det kan du tyvärr inte.

Returer kan inte skickas som brev eller mot Postförskott/Efterkrav eller som rekommenderat brev.

Returen måste komma direkt till vårt lager – så det bästa är att du använder den returfraktsedel som du fick i paketet så funkar allt perfek.

Returen kostar då 89 kronor.

Vi skickar alltid med en returfraktsedel i ditt paket.

Skulle den saknas eller om den försvunnit är det bara att mejla oss på info@uride.se så skickar vi en ny. Smidigt va.

Så snart vi har tagit emot och godkänt din retur skickar vi dig en bekräftelse via e-post. 

Har du betalat din order med kreditkort kommer Klarna att sätta tillbaka pengarna på samma kort du använde till din order. 

Har du valt något av Klarnas andra betalsätt (faktura, betala senare osv) kommer Klarna att vända betalningen. Skulle det vara faktura du valt och du väljer att returnera en del av din order kommer beloppet för de varor du returnerat att dras av från din faktura.

Har du frågor kring betalningar bör du kontakta Klarnas kundtjänst. Du når Klarna antingen via chat på www.klarna.se eller per telefon på 08 120 120 10.

Nej det kan du inte.

Återbetalning sker aldrig kontant utan antingen genom tillbakabetalning på ditt kort eller genom insättning på ditt bankkonto och det sköts av Klarna.

Ja det kan du.

Om du vill returnera eller reklamera en kampanjprodukt eller om du använt en rabattkod går det också bra. Du kommer då att ersättas med en ny likvärdig vara till det totala belopp som du betalade för din ursprungliga vara. Om detta inte går kommer vi att återbetala ett belopp som motsvarar det du betalade vid din ursprungliga order.

Det bästa är att du skickar tillbaka varan i samma paket som du fick den i. Det är jätteviktigt att du packar de produkter som du skall skicka tillbaka väl och att paketet är samma storlek på paket som du fick från oss. 

Det är också viktigt att att produkten skickas tillbaka till oss i säljbart skick. Det innebär att den skall vara förpackad i originalförpackningen och den skall inte ha använts. Ingen form av tejpning på originalförpackningen kan accepteras – därför måste du använda ett robust ytteremballage. Alla etiketter skall sitta kvar på varorna och eventuella manualer skall bifogas.

Hoppas det låter ok.

Ja det måste du.

Om du har beställt produkter från oss med leverans till ombud och du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar med DHL, och 7 dagar med Postnord, skickas det tillbaka till oss.

Du kommer då bli debiterad för frakten (tur och retur: 69 kronor + 89 kronor) samt en hanteringskostnad på 120 kronor dvs totalt 278 kronor inklusive moms.

Hämta istället ut paketet och använd returfraktsedeln som finns med i försändelsen. Då kommer du bara att bli debiterad 89 kronor för returfrakten.

Ja det kan du.

Du är välkommen att skicka tillbaka paketet på eget vis och betala frakten direkt till vilket fraktbolag du vill. Vi hanterar returen så snart paketet återkommit till oss. För mer fullständig information om din ångerrätt kan du gå till konsumentverkets hemsida genom att klicka här.

Men…ett litet tips! Använder du returfraktsedeln du fick av oss kostar returen dig bara 89 kronor.

Vi tror att det både är det billigaste och smidigaste sättet för dig att returnera varan. 

Det är viktigt att att produkten skickas tillbaka till oss i säljbart skick; det innebär att den skall vara förpackad i originalförpackningen och den skall inte ha använts. Ingen form av tejpning på originalförpackningen kan accepteras – därför måste du använda ett robust ytteremballage. Alla etiketter skall sitta kvar på varorna och eventuella manualer skall bifogas.

Det är viktigt att du vet att det är du som har ansvaret att en retur kommer tillbaka till oss om du använder egen frakt.

Om vi inte mottar din produkt kan vi inte godkänna returen. Det är också ditt ansvar att produkten inte skadas under transporten. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på din retur för skadat emballage. 

Om du returnerat varor och ännu inte hört ifrån oss, plus att du fått en påminnelse på din faktura kan det bero på att returfrakten blivit försenad eller att vi ännu inte hunnit hantera din retur.

Kontakta då vår kundtjänst så undersöker vi ärendet! Mejla oss på info@uride.se så hjälper vi dig.

Nej vi erbjuder inte fria returer. Det är inte ekonomiskt hållbart för oss. Inte heller för miljön.

Returfrakten kostar 89 kr om du använder vår returfraktsedel.

Vanliga frågor om beställningar besvarade

Beställning

Vi strävar alltid efter snabba leveranser. Alla beställningar som läggs skickar vi samma dag eller senast dagen efter.

Det innebär en leveranstid om 2-3 arbetsdagar inom Sverige. Bor man norr om Sundsvall kan man behöva räkna med lite längre.

Just nu har vi inte någon telefontid. Förhoppningen är att vi ska kunna erbjuda det framöver när vi växer.

Du når oss alltid via info@uride.se där vi försöker svara så snabbt som möjligt.

Steg 1: Välj dina produkter och placera dessa i varukorgen

Kanske har du redan en god idé om vad du vill köpa. I så fall kan du söka efter produkten i sökfältet högst upp på sajten eller klicka dig fram via kategorierna i menyn. Vet du inte exakt vad du behöver kan du använda dig av en av våra instruktiva guider eller produktfilter. Vi hjälper dig steg för steg med att hitta rätt produkt genom att ställa frågor som ringar in rätt produkt. När du är klar kan du lägga till fler produkter eller ta bort något du ångrat. Har du fortfarande frågor är du välkommen att mejla oss på info@uride.se.

Steg 2: Gå till Kassan och välj fraktalternativ

Klicka på symbolen för varukorgen uppe till höger på sajten. Där ser du vad du valt att lägga i varukorgen. Klicka sedan på ”Till kassan” och du hamnar i vår kassa. I detta steg kan du lägga till en rabattkod (om du har en sådan) och du kan välja fraktalternativ. Som du säkert redan sett kostar frakten alltide endast 69kr. Klicka på fortsätt.

Steg 3: Välj betalalternativ och ange dina personuppgifter

Vi behöver veta vem du är; namn, adress och kontaktuppgifter så att vi skickar dina produkter till rätt ställe. Om du redan har ett konto hos oss kan du ange din e-postadress och ditt lösenord så kan du logga in och dina uppgifter kommer automatiskt upp. Om du inte handlat av oss tidigare fyller du i dina uppgifter. Därefter väljer du vilken betalningsmetod du föredrar (mer om våra betalmetoder hittar du här).

Steg 4: Kontrollera ordern och skicka din beställning

Se till att du en sista gång kontrollerar din order så att du är säker på att du köper rätt produkter. Du kan alltid ändra din order ända fram till detta steg. När du är nöjd med din order klickar du på slutför köp! Då sätter vi igång med att behandla din order så snart vi kan. Du kommer att få en orderbekräftelse till din e-postadress som du gav oss när du registrerade dig första gången. I denna hittar du en översikt över din order och vi bekräftar dp  också att vi har mottagitde  och börjat behandla den.

Steg 5: Vänta på din leverans

Det tar normalt 2-3 dagar från det att du beställer dina produkter tills att vår fraktpartner levererar till ett ombud nära dig – eller hem om du valt det. Så snart vi skickat din beställning kommer du att få en länk som du kan använda för att spåra och följa leveransen av dina produkter.

Om du skickat din beställning men kommit på något du vill ändra i efterhand kan du ibland göra det. Det beror dock på hur långt vi har kommit i hanteringen av din order. Hör av dig till info@uride.se så låter vi dig veta så snart vi hinner! Om du hör av dig senare kan det dessvärre vara för sent för att hinna ändra ordern – vi sätter nämligen igång med din order så snart vi kan. Allt för att vi skall kunna vara snabba med att leverera! I så fall är det bara att lägga en ny order om du vill utöka – eller returnera om du vill minska.

När du lagt något i varukorgen och går vidare till kassan får du fylla i dina adressuppgifter och din e-postadress så att vi kan skicka dina produkter till dig. Du kommer därefter att få ett mejl från oss där du får möjlighet att klicka på en länk för att aktivera ditt konto. Detta behöver du bara göra en gång – därefter sparar vi dina uppgifter till senare köp. Du kan också skapa ett konto här. Men du behöver inget konto hos oss för att kunna handla.

Priserna varierar över tiden och vi förbehåller oss rätten att ändra priser på daglig basis. Detta gör vi för att vi skall kunna hålla så låga priser som möjligt. Vi följer marknaden noggrant och ibland sker justeringar, både upp- som ned. Gäller det kampanjpriser så är dessa giltiga under begränsad tid.

Har du ångrat dig och vill avbryta din order? Skicka ett mejl till oss så snabbt som möjligt på info@uride.se. Beroende på hur långt processen gått kan det ibland gå att avbryta men ibland går det inte. Kan vi så gör vi det självklart – men om paketet redan är skickat behöver du gå till ombudet och hämta ut och sedan returnera paketet. Fraktkostnaden för returen kostar 89:-

Vi tar gärna emot specialbeställningar eller förslag på något du tycker vi borde sälja. Hör av dig bara – vi gillar verkligen allt som hör cykellivet till och vill gärna lära oss mer! Mejla oss på info@info.se och fråga/tipsa.

Du måste vara 18 år för att kunna betala via faktura eller delbetalning. För kortköp gäller det endast att ditt kort är upplåst för näthandel.

Hör av dig till oss så snabbt som möjligt via mejl. Om vi ännu inte packat din order så kan vi ändra det. Ser vi något som uppenbart ser konstigt eller fel ut så försöker vi kontrollera det och lösa det själva.

Det kan naturligtvis vara svårt ibland men vi skriver ut så mycket information som möjligt om produkterna och har en, enligt oss, väldigt bra storlekstabell under nästan varje storleksprodukt. Blir det fel är det bara att byta så länge det finns hemma i en annan storlek.

Alla varor som syns i butiken har vi på vårt lager. Med största sannolikhet så kommer en produkt som är slut i lager att komma in igen. Men inte alltid. Ibland säljer vi ut överblivna produkter som många gånger endast finns i ett fåtal ex till det låga priset. Så om priset är väldigt lågt är det snarare troligt att produkten inte kommer tillbaks i lager.

Ja – det måste du. I det sista steget av beställningsprocessen får du bekräfta att du läst dessa köpvillkor och att du godtar dessa genom attslutföra din beställning.

Vanliga frågor om hur dina personuppgifter hanteras

Personuppgifter

När du har köpt något av oss kan vi komma att be dig ge en recension på själva köpet eller på produkten.

Dessa recensioner eller omdömen kan i vissa fall publiceras på uride.se eller i någon annan digital kanal där vi kommunicerar med våra kunder.

Det är helt upp till dig om du vill lämna en recension eller ett omdöme. Du skall veta att när du skriver ett omdöme eller lämnar en recension har du också automatiskt godkänt att vi får använda oss av densamma och publicera den på vår webbplats eller i någon annan kanal.
 
Förhoppningsvis var det poängen när du skrev ditt omdöme – att hjälpa andra. Det tackar vi och våra övriga kunder för!

Ja det gör vi.

Vi på Uride är måna om din personliga integritet och därför är vi noggranna med att hantera dina personliga uppgifter på ett korrekt sett.

Sedan den 25 maj 2018 gäller EU:s dataskydds-förordning GDPR. Detta är en förordning som bestämmer vad vi bör tänka på när det kommer till dina uppgifter. Din trygghet är vår högsta prioritet och därför följer vi givetvis GDPR till punkt och pricka.

Du kan läsa hela vår integritetspolicy här

Ja det kan du!

När du handlar av oss på uride.se och du registrerar dig som kund vill vi gärna kontakta dig med bra erbjudanden och kampanjer.

Du kan när du vill avbryta kommunikationen och marknadsföringen genom att klicka på avprenumerationslänken som finns i varje e-postmeddelande.

Det är viktigt att du vet att du fortsatt kan komma att få meddelanden om dina köp eller av administrativ karaktär från oss trots att du sagt upp dig från marknadsföringsmeddelanden. Detta kan handla om en orderbekräftelse eller liknande information avseende köp och transaktioner.

Det kan också vara besked om om kontoaktiviteter (kontobekräftelser och ändringar av lösenord) eller andra meddelanden.

Har du frågor om detta kan du alltid mejla oss på info@uride.se 🙂

Ja det kan du!

Lagen ger dig rätt att utan kostnad begära att få se vilka uppgifter vi har sparat om dig, hur vi behandlar dessa uppgifter och syftet eller ändamålet med detta.

Vi kommer att svara på en sådan begäran så snart vi kan och utan dröjsmål. Om det skulle vara så att vi inte kan svara upp till dina önskemål till fullo kommer vi att låta dig veta detta och varför.

Om du vill komma in med en sådan begäran måste du vara beredd att styrka din identitet så att vi försäkrar oss om att dina personliga uppgifter inte sprids till obehörig person. Vi kommer att skicka ett utdrag av vårt register till den adress där du är folkbokförd.

Oavsett när kan du be oss att eventuella felaktigheter i dina personliga uppgifter ändras till det rätta. Du kan också komplettera dina uppgifter om något skulle var ofullständigt.

Kontakta oss på info@uride.se så kommer vi skyndsammast att hjälpa dig.

Vi ansvarar för att de personuppgifter som du lämnar när du köper något av oss hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

När du godkänner köpeavtalet mellan dig och Uride.se (genom att slutföra köpet) samtycker du till att dina uppgifter sparas. 

Vi sparar dina uppgifter för att kunna behandla din order och genomföra ditt köp samt för att underlätta för dig vid kommande köp. Därtill behöver vi kunna uppdatera din orderstatus. Vi använder också dina uppgifter för att skicka ut erbjudanden från Moory genom SMS, e-post eller annan direktreklam. 

Du kan alltid be att få ta del av de sparade uppgifterna, och du kan alltid ändra dom eller be oss radera dom. Du kan när som helst återta ditt medgivande till att få erbjudande från oss.

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy

När du köper något av oss och väljer betalmetod i kassan behöver vi samla in de uppgifter som krävs för vald betalmetod. Det kan handla om personnummer och eller kontouppgifter.

Uride.se samarbetar med externa betalningsleverantörer och det framgår tydligt i kassan vem vi samarbetar med (för närvarande Klarna). 

Vi på uride.se sparar aldrig några betalningsuppgifter i något av våra datasystem. I samband med köp lämnas den information som behövs för den valda betalmetoden, till exempel personnummer och/eller kontouppgifter.

Om du vill läsa mer om hur Klarna hanterar dina personuppgifter och deras dataskyddspolicy kan du läsa det här.

Du kan när som helst be oss att radera samtliga av dina personliga uppgifter i våra register. Hör av dig till info@uride.se bara.

Här följer nu info om allt det där finstilta men eftersom du är här och läser vill du ju så klart veta detta.

De legala förutsättningarna för att radera information är alltså;

  • Dina personuppgifter är inte längre nödvändiga för de ändamål som vi hade när vi samlade in uppgifterna
  • Det samtycke som du gav oss när vi började samla in och behandla dina uppgifter har du återkallat och därför har vi inte längre någon rättslig grund att fortsätta att behandla och spara dina uppgifter
  • Om Uride.se har gjort en avvägning av ”berättigat intresse” och det visar sig saknas berättigat intresse (och du invänder mot denna avvägning) för oss som väger tyngre än den risk som du som enskild person tar. Du har alltid rätt att ta del av hur eventuella avvägningar har gjorts av oss. I så fall skall du kontakta oss.
  • Om dina personliga uppgifter har samlats in eller behandlats på ett sätt som inte är lagenligt
  • Om dina personliga uppgifter behöver raderas för att uride.se skall kunna uppfylla en rättslig förpliktelse som vi eventuellt omfattas av

Det kan finnas situationer när det är omöjligt för oss att hjälpa dig i din begäran om att radera dina uppgifter. Detta kan uppstå om:

  • Vår fortsatta hantering av dina uppgifter är nödvändiga för att vi skall kunna utöva någons rätt till yttrandefrihet och informationsfrihet.
  • Vår fortsatta hantering av dina uppgifter krävs för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse som vi inte kan undvika
  • Vår fortsatta hantering krävs för att vi skall kunna fastställa, försvara eller göra gällande eventuella rättsliga anspråk.

Vi säkerställer begränsad tillgång:

Det är bara behöriga personer som kan komma åt dina personliga uppgifter och detta endast under arbetstid. Vilka uppgifter som behandlas beror på arbetsuppgifternas omfattning och syfte.

Hur vi lagrar dina personliga uppgifter:
 
Så som lagen föreskriver hanterar vi dina personuppgifter bara under så lång tid som det krävs för att uppfylla de syften och ändamål som vi hade när vi samlade in och sparade dina uppgifter, eller så länge som krävs för att vi skall uppfylla våra rättsliga förpliktelser.
 
Vi kommer att lagra dina personliga uppgifter på ett säkert sätt och i ett strukturerat format. Vi kommer inte att dela med oss av dina uppgifter och vi kommer att lagra all data om dig inom EU/EES. I den mån vi har samarbetspartners som befinner sig utanför EU/EES kommer vi vidta skyddsåtgärder för att säkerställa att dina uppgifter fortsätter att vara skyddade.
 
Du kan läsa hela vår integritetspolicy här.

Uride använder sig av dina personuppgifter för att kunna ge information om våra varor eller tjänster.

Det kan handla om marknadsföringsmaterial, kampanjer eller andra erbjudanden. Dessa kampanjer kan ske genom e-post, annonser, SMS, telefon och utskick genom brev på det vis och i den omfattningen som lagstiftningen medger.

För ytterligare information om kampanjer, tävlingar och andra erbjudanden hänvisar vi till de regler som bifogas och gäller vid respektive tillfälle.

Har du några frågor kring detta kan du alltid mejla oss på info@uride.se

När du köper något av oss ber vi dig ge oss den information som är nödvändig för att vi skall kunna:

  • slutföra ditt köp
  • ge dig en bra service
  • leverera dina varor

När du kommer till det sista steget i vår kassa och betalprocess ber vi dig därför om följande information:

  • Namn
  • Folkbokföringsadress
  • Postnummer
  • E-postadress
  • Personnummer (detta sparas endast av vår partner för betalningar eftersom det krävs för vissa betalsätt – fn Klarna)
  • Mobiltelefonnummer

Hoppas att det känns OK 🙂

Ja det gör vi.

För att ge dig en bättre upplevelse och bättre rekommendationer samt för att förenkla ditt användande av vår webbutik använder vi oss av så kallade cookies på uride.se.

En ”cookie” är en liten text-fil som sparas på din dator utan att göra någon skada eller ta något nämnvärt utrymme. Den gör så att vi kan ’komma ihåg’ produkter som du har lagt i din varukorg och den hjälper oss att ge dig mer skräddarsydda erbjudanden i relation till vem du är och vad du är intresserad av. 

Som kund hos uride.se kan man alltid välja bort användandet av cookies men det kan innebära att du inte kan slutföra ditt köp hos oss. Däremot har du fortsatt tillgång till all information på hemsidan och kan se alla produkter och priser och göra allt du vill utom just att slutföra köp.

Man kan ändra inställningarna i sin webbläsare så att cookies blockeras eller så att din webbläsare meddelar när en hemsida vill använda cookies. 

Man kan också när man vill radera alla existerande cookies i sin webbläsare efter ett genomfört besök. Notera att nästa gång du återvänder har vi ingen vetskap om vem du är eller vilka preferenser du har. Om du inte aktivt blockerar cookies nästa gång kommer nya cookies återigen att sparas på din dator.

En cookie är en liten textfil som sparas på din dator när du besöker vår webbutik.

Cookies används för vissa funktioner som förbättrar våra olika sidor för dig som användare eller ger oss statistik om ditt användande av sajten.

Det finns två slags typer av cookies:

Den första typen sparar filen under en längre tid på din dator (kallas även permanenta cookies). De används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan du senast besökte en specifik sida eller för att generera statistik. Permanenta cookies sparas på din dator eller mobila enhet tills de antingen a) upphör att gälla, b) skrivs över av nya cookies, eller c) du manuellt tar bort dem.
 
Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den cookien temporärt i din dators minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk du har valt. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
 
Cookies används av oss för att ge dig som besökare tillgång till olika funktioner samt för att underlätta din användning och förbättra din upplevelse av våra olika webbplatser. En del av dessa cookies är nödvändiga för funktionaliteten på webbplatsen medan andra används för att förstärka användbarheten och din användarupplevelse.
I Google Chrome är det enkelt att ta bort Cookies.
 
Gå till menyn för inställningar – det är de tre små prickarna längst till höger om sökfältet uppe i din browser. I den menyn finns ”historik”. Klicka där. Det öppnar en ny flik med alla dina tidigare besökta webbplatser. 

Till vänster finns ett vertikalt menyfält och där kan du klicka på ”Rensa webbinformation”. Klicka på den och du får upp en menyruta där du kan välja vad du vill ta bort. Du kan välja att ta bort all historik eller bara cookies. Klicka på ”Rensa data” för att bekräfta.

Klart!

Välj Verktyg  i Internet Explorer, peka på Säkerhet och välj sedan Ta bort webbhistorik. Välj Cookies och webbplatsdata och välj sedan Ta bort.

Vill du göra det enkelt för dig väljer du alternativet Rensa historik i Safaris huvudmeny (bredvid äpplet i menyraden). Du kan välja mellan att radera alltifrån den senaste timmen till all historik i rullgardinsmenyn.

Vill du rensa ut cookies och cache för enskilda webbplatser ska du bege dig till Safari -> Inställningar -> Integritetsskydd och sedan klicka på knappen Detaljer som återfinns bredvid texten som talar om X webbplatser lagrade cookies eller andra data.

Klicka på Verktygs-menyn och välj Rensa ut tidigare historik. För Tidsintervall att ta bort, välj All historik. Klicka på knappen bredvid Detaljer för att visa listan på historikposter.

Markera rutan för Kakor och kontrollera att inga andra poster du vill behålla är markerade.

Vanliga frågor om reklamationer besvarade

Reklamation

Om en produkt inte fungerar, är skadad eller inte motsvarar den beskrivning som vi har angivit vid köptillfället kan du reklamera produkten.

Tänk på att det bara är ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten.

Om du har använt produkten och fel har uppstått på grund av normalt slitage gäller inte reklamationsrätten.

En reklamation skall göras inom skälig tid, dock senast inom två månader.

Vid reklamation av en produkt skall du kontakta oss på info@uride.se

Ja det gör vi.

Vi erbjuder 1 års garanti på samtliga varor som vi säljer på uride.se.

Garantin gäller för tillverkningsfel.

Skador som uppstår vid montering eller av verktyg som använts vid montering täcks inte av garantin. Inte heller felaktigt användande täcks av garantin.

Mejla oss och beskriv vad som är fel på produkten så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt!

Har du möjlighet får du gärna bifoga en bild på problemet i mejlet.

Du har alltid 3 års reklamationsrätt från inköpstillfället.

Tänk dock på att det bara är ursprungsfel som ger rätt til reklamation. Dvs ett fel som fanns där från början. Till exempel fabrikationsfel.

Har vi konstaterat att felet på produkten är ursprungligt och du som konsument har reklamerat inom rätt tid, kommer vi hjälpa dig genom att antingen:

  • reparera felet
  • byta till en ny, felfri vara
  • ge prisavdrag
  • låta dig få häva köpet och ge pengar tillbaka
  • ge ersättning för reparation
  • låta konsumenten hålla inne betalning
  • ge skadestånd

Vi finns här för dig och kommer alltid göra vårt bästa för att lösa problem på bästa möjliga sätt.

Har vi konstaterat ett ursprungsfel med din produkt ska vi hjälpa dig inom skälig tid.

Skälig tid kan beskrivas som den tid det normalt sett ska ta att reparera eller ersätta en vara inom en viss bransch.

Riktigt snabba leveranser

Med allt i eget lager kan vi skicka dig din order direkt.

Frakt endast 69 kr

Alltid endast 69 kr i fraktkostnad. Oavsett paketstorlek.

Välkända varumärken

Bara cykeltillbehör från världens bästa varumärken.

Betala med Klarna

Trygga, enkla och säkra betalningar med Klarna.