Returvillkor – Läs vad som gäller

Våra Returvillkor i sammanfattning

  • Ta kontakt med oss på uRide.se innan du returnerar något.
  • Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter leverans.
  • Produkten måste vara oanvänd och i nyskick.
  • Vill du byta produkt till en annan? Ta kontakt med oss så ska vi hjälpa dig.
  • Om ett paket ej hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för våra kostnader.

Retur

Vänligen ta kontakt med oss på uRide.se innan du skickar tillbaka några produkter.

Kontrollera alltid en leverans så snart som möjligt och se att det inte är några problem med skickade varor.

Skulle det mot förmodan saknas något eller finnas felskickade varor,  ta kontakt med oss och ge oss nödvändig information så löser vi det snarast möjligt.

Returvillkor

Du har rätt att returnera en produkt inom 14 dagar efter att du tagit emot din vara.

Produkten måste vara i nyskick och vara oanvänd men du får självklart packa upp och studera den. Om vi ser att en returnerad produkt är använd eller kanske trasig kommer du som kund ej att få återbetalning.

Se till att inkludera kontaktinformation tillsammans med varureturen. Vi rekommenderar att skickar tillbaka produkten på ett sådant sätt att du får ett kvitto och eventuellt ett kolli-id. På så sätt kan vi följa returen och om det mot förmodan skulle komma bort så har du ett bevis på att returen verkligen har skickats.

Vid en godkänd retur kommer uRide.se att göra en återbetalning på betalat belopp (exkl frakt).  Har du betalat via Paypal med konto eller konto/kreditkort kommer återbetalningen ske dit. Vid andra betalsätt ber vi dig skicka med bankkontonummer i returpaketet eller via e-post. Vi återbetalar därefter betalat belopp (exkl frakt) till det angivna bankkontot.

Retur av ett paket

Efter att du fått ett godkännande av en retur så skickar du paketet till denna adress:

uRide.se
c/o Legwork On Line
Rönnbärsvägen 10
598 70  STOREBRO

Om en retur skickas internationellt, vänligen märk paketet med, ’RETURNED GOODS’, för att undvika några extra tullkostnader.

uRide.se är INTE ansvarig för eventuella tullkostnader vid en internationell retur.

Vill du byta färg eller storlek av samma produkt?

Ta kontakt med oss och meddela vilken färg eller storlek du är intresserad av istället. Finns varan i lager reserverar vi i så fall denna till dig och skickar den så fort vi fått produkten du vill byta ut i retur.

Denna retur/bytes-frakt betalas av dig som kund.

Vill du byta till en annan produkt?

Ta kontakt med oss och meddela vilken produkt du är intresserad av istället. Finns varan i lager reserverar vi i så fall denna till dig och skickar den så fort vi fått produkten du vill byta ut i retur. Eventuella extra kostnader hanteras efter kontakt.

Returfrakt betalas av dig som kund.

Transportskada

Om ett paket/brev kommer bort eller om du vid uthämtning ser att det är skadat, anmäl då skadan direkt till ombudet. Ta även kontakt med oss.

Ej uthämtade paket

Paket/brev som ej hämtas ut från ombudet inom 14 dagar returneras tillbaka till oss på uRide.se. Vi förbehåller oss då rätten att debitera kunden för våra extra kostnader, såsom frakt, returfrakt och administrativa kostnader.

För nuvarande fakturerar vi kunden 250 kr.

Vid eventuella frågor ta kontakt med oss.